Canadian Journal of Education/Revue canadienne de l'éducation


Vol 39, No 3 (2016)

Table of Contents

Editorial/Éditorial

Editorial PDF
Rollande Deslandes 1-3

Articles

Investigating Key Psychometric Properties of the French Version of the Early Years Evaluation-Teacher Assessment PDF
Robert Laurie, Elizabeth Sloat 1-24
Using Cognitive Coaching to Build School Leadership Capacity: A Case Study in Alberta PDF
W. Todd Rogers, Cal P. Hauserman, Jacqueline Skytt 1-29
La qualité des interactions observées en classe et les pratiques déclarées par les enseignantes à l’éducation préscolaire PDF (Français)
Stéphanie Duval, Caroline Bouchard, Christine Hamel, Pierre Pagé 1-27
Effets directs et indirects du sentiment d’efficacité parentale scolaire dans le rendement scolaire de l’enfant PDF (Français)
Eliane Danis, Thérèse Bouffard, Carole Vezeau 1-32
Digital Narratives as a Means of Shifting Settler-Teacher Horizons toward Reconciliation PDF
Alexandra Bissell, Lisa Korteweg 1-25
Portrayals of Bullying in Young Adult Literature: Considerations for Schools PDF
Janette Hughes, Jennifer Lynn Laffier 1-24

Special Capsule on Children's Play | Capsule spéciale : Les enfants et le jeu

Le jeu caché en classe comme espace transitionnel à la maternelle PDF (Français)
Monick Lebrun-Niesing, Krasimira Marinova 1-21
Poetic Inquiry of and on Play PDF
Sean Wiebe, John Guiney Yallop, Lynn Fels, Celeste Snowber, Pamela Richardson, Natalie Honein, Sandra Faulkner, Kimberly Dark, Carl Leggo 1-26

Book Reviews/Recensions d’ouvrages

Play Matters PDF
Amy Elizabeth Dickerson 1-3
L’activité psychomotrice au préscolaire : Des activités nécessaires pour soutenir le développement global de l’enfant PDF (Français)
Thomas Rajotte 1-3
Encouraging Physical Development Through Movement Play PDF
Alison Wells-Dyck 1-4